مقایسه دوربین های آنالوگ و تحت شبکه

با توجه به تفاوت هر پروژه با پروژه دیگر و نیازهای متفاوت آنها، انتخاب دوربین مناسب نیز بسته به عوامل مختلفی دارد. در ادامه به تفاوت های میان دوربین های آنالوگ و IP می پردازیم:


1. کیفیت:
بالاترین کیفیت در دوربین های آنالوگ با وجود پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، کیفیت 8 مگا پیکسل است، اما دوربین های IP تا این لحظه با کیفیت 12 مگا پیکسل در دسترس هستند و همچنان در حال پیشرفت می باشند.


2. قیمت:
دوربین های آنالوگ از لحاظ قیمتی به صرفه تر از دوربین های IP هستند و این امر باعث می شود تا برای استفاده در پروژه های خانگی مناسب تر باشند.


3. نصب:
نصب دوربین های آنالوگ به دلیل نیاز به کابلهای جداگانه برای برق و انتقال تصویر، سخت تر از نصب دوربین های IP است که حتی می توانند به صورت وایرلس به سیستم ضبط و پخش تصاویر متصل شوند.


4. راه اندازی:
راه اندازی و تنظیم دوربین های IP به دلیل سیستم پیچیده تر، به مراتب سخت تر از دوربین های آنالوگ است که با نصب و اتصال آنها به دستگاه DVR می توان بلافاصله تصاویر را مشاهده کرد.


5. کابل و مبدل:
دوربین های آنالوگ از کابل کواکسیال و مبدل BNC استفاده می کنند که باعث می شود در فواصل زیاد، کیفیت تصویر افت چشمگیری پیدا کند، اما دوربین های IP از کابل RJ45 و مبدل سوکت شبکه استفاده می کنند که کیفیت بسیار بالاتری را در فواصل طولانی ارائه می دهند. همچنین در برخی دوربین های IP قابلیت وایرلس نیز در دسترس است.


6. پهنای باند:
دوربین‌های IP، به دلیل تولید سیگنال دیجیتال و تصاویر با کیفیت بالا نیازمند پهنای باند بالاتری نسبت به دوربین‌های آنالوگ هستند. این امر باعث افزایش هزینه در اجرای سیستم نظارتی با استفاده از این نوع دوربین‌ها می شود.


7. فضای ذخیره سازی:
اصولاً هر چه تصویر با کیفیت‌تر و واضح‌تر باشد، حجم بالاتری را اشغال می‌کند و نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتری است، ازاین رو دوربین های IP به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند و هزینه اولیه بیشتری نیز دارند.


8. عمق تصویر:
دوربین های IP داری عمق تصویر بیشتری بوده و مساحت بیشتری را نسبت به دوربین های آنالوگ تحت پوشش قرار می دهند.


9. امنیت:
دوربین های تحت شبکه با رمزگذاری و فشرده سازی تصاویر امنیت بیشتری را در مقایسه با دوربین های آنالوگ فراهم می کنند.

اطلاعات تماس


محصولات


تجهیزات شبکه و زیرساخت
سرور و تجهیزات ذخیره سازی

HP

تجهیزات نظارت تصویری

اطلاعات تماس


نشانی

تهران، خیابان دکتر شریعتی, روبروی ایستگاه مترو شریعتی, نبش خیابان زیبا, ساختمان زیبا پلاک ۶۶, طبقه سوم​, واحد ۹

کد پستی

۱۹۴۸۸۴۵۴۳۷

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

واحد خدمات پس از فروش

کارمند پشتیبانی

واحد خدمات پس از فروش
تلفن

02191005100

تلفن

02191015050

ایمیل

info@dorsaco.net

ساعت کاری

۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تدبیر اندیشان درسا می باشد.