(HDD(Hard Disk Drive چیست؟

فناوری موجود در درایوهای دیسک سخت به خوبی شناخته شده و آزمایش شده است. درایوهای دیسک سخت بیش از 50 سال است که به طور پیوسته باعث افزایش ظرفیت ذخیره سازی آنها و کاهش اندازه بدنی آنها می شود. HDD ها برای خواندن و نوشتن داده ها به پلاترها متکی هستند.

دیسک های سخت چگونه کار می‌کنند؟

درایوهای دیسک سخت از یک یا چند پلاتر حساس به مغناطیسی ، یک بازوی محرک با head خوانده شدن/ نوشتن روی آن برای هر پلات و یک موتور برای چرخش پلاترها و حرکت بازوها تشکیل شده است. همچنین یک کنترلر و سیستم عامل I / O وجود دارد که به سخت افزار می گوید چه کاری انجام دهید و با بقیه سیستم ارتباط برقرار کنید.
هر پلاتر در دایره های متحدالمرکز موسوم بهTrack قرار می گیرد. Track ها به واحدهای منطقی به نام Sector تقسیم می شوند. هر Track و شماره Sector آدرس منحصر به فردی را به دست می آورد که می تواند برای سازماندهی و یافتن داده ها مورد استفاده قرار گیرد. داده ها به نزدیکترین منطقه در دسترس نوشته شده است. الگوریتمی وجود دارد که داده ها را قبل از نوشتن پردازش می کند ، و به سیستم عامل اجازه می دهد تا خطاها را تشخیص داده و تصحیح کند.
پلاترها با سرعت از پیش تعیین شده می چرخند (برای رایانه های مصرفی 4200 دور در دقیقه به 7200 دور در دقیقه). این سرعتها با نرخ خواندن و نوشتن ارتباط دارد. هرچه سرعت از پیش تعیین شده بالاتر باشد ، هارد دیسک سریعتر قادر به خواندن و نوشتن داده خواهد بود.

خواندن و نوشتن دیسک های سخت:

هر بار که از رایانه خود بخواهید داده ها را بازیابی یا به روزرسانی کند ، کنترلر I / O به بازوی محرک می گوید که آن داده در کجا قرار دارد. اگر درخواست به روزرسانی داده ها بود ، head خواندن / نوشتن شارژ را در مسیر و بخش آسیب دیده تغییر می دهد.
زمان لازم برای چرخش پلاتر و بازوی محرک برای پیدا کردن مسیر درست وsector به عنوان زمان تاخیر شناخته می شود.

مزایا دیسک های سخت:

مزایای استفاده از درایوهای دیسک سخت این است که آنها یک فناوری اثبات شده هستند و غالباً در مقایسه با درایوهای حالت جامد برای همان میزان ذخیره ، ارزانتر هستند. در حال حاضر ، HDD ها نیز دارای فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به SSD هستند.

معایب دیسک های سخت:

اشکالاتی که در مورد هارددیسک های HDD وجود دارد ، نتیجه ی قطعات مکانیکی است که برای خواندن و نوشتن داده ها استفاده می شود ، زیرا یافتن و بازیابی اطلاعات از طریق فیزیکی بیشتر از پیدا کردن و بازیابی الکترونیکی داده ها طول می کشد. قطعات مکانیکی اگر زیاد مورد استفاده قرار گیرند یا از بین بروند ، می توانند skip یا حتی خراب شوند. این نگرانی در لپ تاپ ها و دسک تاپ‌ها وجود دارد. HDD ها نیز سنگین تر هستند ومصرف انرژی بیشتری نسبت به SSD های دارند.

اطلاعات تماس


محصولات


تجهیزات شبکه و زیرساخت
سرور و تجهیزات ذخیره سازی

HP

تجهیزات نظارت تصویری

اطلاعات تماس


نشانی

تهران، خیابان دکتر شریعتی, روبروی ایستگاه مترو شریعتی, نبش خیابان زیبا, ساختمان زیبا پلاک ۶۶, طبقه سوم​, واحد ۹

کد پستی

۱۹۴۸۸۴۵۴۳۷

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

واحد خدمات پس از فروش

کارمند پشتیبانی

واحد خدمات پس از فروش
تلفن

02191005100

تلفن

02191015050

ایمیل

info@dorsaco.net

ساعت کاری

۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تدبیر اندیشان درسا می باشد.