آشنایی با MIMO در وایرلس(بخش اول)

MIMO ( Multiple-Input , Multiple-Output ) همانطور که از نام آن هم پیداست ، به Access Point های سازگار با استاندارد 802.11n ، امکان ارسال و دریافت اطلاعات روی چندین مسیر ارتباطی بین مبدا و مقصد ، به صورت همزمان را می دهد. به عبارت دقیق تر وقتی فرستنده چندین سیگنال با محتوای داده ای متفاوت را از طریق آنتن هایش می فرستد ، گیرنده این سیگنال ها را توسط آنتن هایش دریافت می کند. سپس گیرنده اطلاعات دریافت شده توسط هریک از آنتن هایش را بررسی و آنها را کنار هم می گذارد تا محتوای داده های فرستاده شده شفاف شوند. این تکنیک در ارسال و دریافت داده ها در تکنولوژی MIMO تحت عنوان Multipath Transmiting شناخته می شود. البته این تکنیک جزئیات زیادی دارد که در این فضای محدود امکان طرح آنها نیست.
مطابق فرآیندهای از پیش تعریف شده در تکنولوژی MIMO ، دستگاه فرستنده باید حداقل دو آنتن و دستگاه گیرنده باید حداقل یک آنتن داشته باشد. این وضعیت با عبارت ” 2:1 ” توصیف می شود. حداکثر آنتن های به کار گرفته شده برای پیاده سازی شبکه ها تحت تکنولوژی MIMO چهار آنتن در سمت گیرنده و فرستنده ( 4:4 ) است.
لازم به ذکر است که از مرحله 2:1 تا 2:2 و 3:1 تا 3:2 با افزایش آنتن ها ، پیشرفت چشمگیری در بهبود کارایی شبکه به چشم می خورد ، ولی از مرحله 3:3 به بعد بهبود کارایی در شبکه آنچنان چشم گیر نیست. جالب است بدانید که دستگاه هایی هم اکنون در بازار موجود هستند که دارای آنتن داخلی می باشند ولی از لحاظ کارایی تفاوت چندانی با دستگاه های با آنتن خارجی ندارند.
علاوه بر MIMO تکنولوژی دیگری که موجب افزایش کارایی شبکه های منطبق بر استاندارد 802.11n شده Channel Bonding نام دارد. برای آشنایی با این تکنولوژی در ابتدا باید اصولی را مرور کنیم. دستگاه های فرستنده و گیرنده در شبکه های بی سیم از فرکانس خاصی برای ارسال و دریافت داده استفاده می کنند تا تداخلی در ارتباط ایجاد نشود. این فرکانس در هر استانداردی تعیین شده است. IEEE فرکانس ارسال و دریافت را در شبکه های پیاده سازی شده با 802.11n فرکانس های 2.4 Ghz و 5 Ghz تعیین کرده است. همچنین برای ارسال داده ها به صورت بی سیم باید یک پهنای باند ثابت توسط گیرنده و فرسنده از قبل تعریف شده باشد. به عنوان نمونه شبکه های پیاده سازی شده بر مبنای استاندارد 802.11g از پهنای باند 20 Mhz برای ارسال داده ها استفاده می کنند. IEEE پهنای باند شبکه های 802.11n را 20 Mhz و 40 Mhz در نظر گرفته است.

اطلاعات تماس


محصولات


تجهیزات شبکه و زیرساخت
سرور و تجهیزات ذخیره سازی

HP

تجهیزات نظارت تصویری

اطلاعات تماس


نشانی

تهران، خیابان دکتر شریعتی, روبروی ایستگاه مترو شریعتی, نبش خیابان زیبا, ساختمان زیبا پلاک ۶۶, طبقه سوم​, واحد ۹

کد پستی

۱۹۴۸۸۴۵۴۳۷

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

واحد خدمات پس از فروش

کارمند پشتیبانی

واحد خدمات پس از فروش
تلفن

02191005100

تلفن

02191015050

ایمیل

info@dorsaco.net

ساعت کاری

۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تدبیر اندیشان درسا می باشد.